Tucker Carlson slams Washington Post for stealth-publishing Russian and Chinese propaganda

washington post erik wemple on tucker
Washington Post’s Erik Wemple looked dazed and confused while debating Tucker.

Tucker Carlson wants to know why the Washington Post hides the fact that they’re paid to publish Russian and Chinese propaganda while accusing President Trump of being a secret Russian ally.

Carlson asked Washington Post media critic Erik Wemple why he never covers his employer’s fake news, anti-Trump bias, and Soviet propaganda dissemination.

As a media critic, Wemple’s job is to examine and critique ALL MEDIA coverage objectively, including his employer.

“In case after case, you failed to cover your own paper running fake or misleading things,” Carlson said. “Why don’t you cover your own paper’s shortcomings?”

After hemming and hawing, Wemple replied meekly: “Well, that’s a good question. I think I’ve got a lot to write about.”

Carlson said it’s laughable that the Washington Post has written countless stories implying President Trump is a Russian puppet, when the paper publishes propaganda masquerading as news that is paid for by the Russian and Chinese governments.

“The Washington Post for many years has literally carried paid propaganda from the Russian government — a section called ‘Russia Beyond the Headlines,’” Carlson said.

“It looks like newsprint. It’s designed to fool readers into thinking it’s real. But it’s pure propaganda paid for the Russian government.”

Carlson said instead of scouring every imaginary tidbit to link the Trump administration to Russia, maybe the Washington Post should start by looking within its own ranks for Russian puppets.

“I see you as a political hack acting out his political beliefs on paper with the cover of media criticism, and everyone who reads you knows that,” Carlson told Wemple. “You should do something useful, like reporting on Russian propaganda in your own paper.”

russia beyond the headlines propaganda of washington post

Carlson also pointed to a debunked fake news story pushed by the Washington Post in December 2016 claiming that Russian hackers had infiltrated the U.S. power grid by hacking a Vermont utility company.

That story was immediately debunked by the utility company, but WaPo kept the fake news story on its website for 2 days, garnering millions of page views while promoting a false rumor.

Carlson said when Erik Wemple wrote about the Washington Post’s epic journalistic failure, he never bothered to interview the reporters who had written the story without first confirming the rumors.

“Then you end with this: ‘The missteps mar an otherwise spectacular run for the Post,'” Carlson read from Wemple’s piece. “Now when you write something that brown-nosy, do you feel guilt?”

Judge Judy warns Bernie superfans: I’ll fight your socialist revolution ‘to the death!’


Please help us! If you are fed up with letting radical big tech execs, phony fact-checkers, tyrannical liberals and a lying mainstream media have unprecedented power over your news please consider making a donation to BPR to help us fight them. Now is the time. Truth has never been more critical!

Success! Thank you for donating. Please share BPR content to help combat the lies.
Samantha Chang


We have no tolerance for comments containing violence, racism, profanity, vulgarity, doxing, or discourteous behavior. If a comment is spam, instead of replying to it please click the ∨ icon below and to the right of that comment. Thank you for partnering with us to maintain fruitful conversation.

PLEASE JOIN OUR NEW COMMENT SYSTEM! We love hearing from our readers and invite you to join us for feedback and great conversation. If you've commented with us before, we'll need you to re-input your email address for this. The public will not see it and we do not share it.

Latest Articles